Eind februari 2007 was er een symposium op de Geert Groote school in Amsterdam, een vrije school voor het middelbaar onderwijs. De voordracht werd gegeven door iemand die Alexander Lauterwasser (alleen water?!) heette. Hij gaf “toevallig” een diashow en bewegende filmbeelden van waterklankbeelden. Trillingen of frequenties werden overbracht op water dat ook ging trillen en bij het juiste licht zagen we verschillende geometrische unieke vormen ontstaan. Feitelijk zijn het interferentiepatronen van deze trillingen of frequenties, maar ze zijn wel uniek.
Het was fascinerend voor mijn vrouw en ik die hier aanwezig waren , om te beseffen dat geluid ook een zichtbare vorm had. Die vorm of patroon leek wat weg te hebben van ijskristallen of de bevroren waterdruppels, die de Japanner Emoto heeft vastgelegd. Hij was in staat om stemmingen, intenties, mantra’s of teksten die aan het water werden toegevoegd zichtbaar te maken.
Het deed ons ook denken aan de
beginzinnen uit het eerste deel Genesis (Bijbel): “In den beginne was het
woord (logos = trilling), en het woord was bij God
en het woord was God (alles is trilling). God sprak en creëerde hemel en
aarde”!
Lauterwasser
was niet de eerste, die deze beelden hadden vastgelegd. Ernst Chladni (1756-1827)
deed dat al begin 19e eeuw door bijvoorbeeld via een strijkstok van
een viool een dunne metalen plaat in trilling te brengen, die bestrooid was met
dun poeder of fijn zand. Bij bepaalde frequenties ontstonden meteen geometrische
patronen, de later naar hem genoemde Chladni-vormen.
Later in
1950 -1960 , was er de Zwitserse arts en natuurwetenschapper Hans
Jenny die dat deed en dit cymatics
noemde . Jenny experimenteerde met water, olie, terpentine, vloeibare plastics
etc. Jenny gebruikte een tonoscoop of
frequentiegenerator. Jenny testte ook met de Hebreeuwse taal. Uitgesproken
ontstonden vormen, die we kennen als de Hebreeuwse letters. Het letterbeeld blijkt ook de geluidsvorm te zijn!
Robert Boerman heeft deze bijeenkomst in 2007 ook bijgewoond en nam later contact op met Lauterwasser om te vragen hoe hij de foto’s had kunnen nemen. Lauterwasser gaf als reactie dat hij daar ook jaren voor had geploeterd en dat Boerman dit maar zelf moest uitproberen. Dat heeft hij inderdaad gedaan en al in 2008 verscheen zijn eerste boek met waterklankbeelden. Inmiddels heeft hij al een hele serie boeken erover laten verschijnen met prachtige foto’s van zijn waterklankbeelden.
Afhankelijk
van de frequentie ontstonden verschillende vormen zo had een:
12 Hertz toon een
12-voudige structuur,
13 Hertz heeft een 6-voudige
structuur,
14 Hertz laat een 8-voudige structuur
zien,
18 Hertz weer een 6-voudige structuur
19 hertz een andere, maar weer een 8-voudige
structuur
20 Herz toont ons ook een speciale 8-voudige structuur.
22 Hertz heeft een 12-voudige, een
14-voudige en soms een 16-voudige structuur
afhankelijk van de grootte van het
waterbakje.
46 Hertz heeft een 20-voudige
structuur.
Bijzonder is de
50-voudige, maar ook een 28-voudige structuur bij precies 50 Herz.
52 Hertz heeft een 8-voudige
structuur,
Bij 92 Herz is er weer een 20-voudige
structuur.
144 Hertz heeft daarentegen weer een
16-voudige structuur.
De buitenrand van het waterklankbeeld kan rond, golvend en zelfs vierkant zijn afhankelijk ook of de waterbak rond, klein of groot en hoekig is. De natuur blijft je voortdurend verrassen, want er zit geen ijzeren logica achter maar er is eerder sprake van organische wetten of principes.
Trillingen
zijn overal om en in ons. Ieder orgaan heeft een eigen trilling of frequentie
waarop het resoneert. Zelfs alles om ons heen heeft een eigen trilling: de plant,
de steen, het water en de aarde. Wat
voor onze zintuigen eruit ziet als stevige, harde materie zoals een
ondoordringbare rots, blijkt op microscopisch kleine schaal, op atoomniveau
vrijwel een lege holle ruimte te zijn
met alleen wat trillende deeltjes zoals elektronen.
De aarde
zelf heeft een grondfrequentie van 7,83 Herz, de zogenaamde Schumann
resonantie. Vreemd genoeg is recentelijk (sinds 2014) ontdekt dat deze hoger
is geworden en nu 36 Hz bedraagt! Niemand weet hoe dat kan.
Ieder mens
heeft ook een unieke trilling/frequentie. Volgens Hamerman brengt het organisch
materiaal waaruit de mens bestaat een frequentie voort van 570 biljoen Hertz en
dat is ook 570 biljoen trillingen per seconde.
Geluidsgolven
of het nu van de radio, de televisie of de
smartphone afkomstig is gaan overal doorheen: door de lucht, door water en
zelfs door steen. Radiotrillingen of -frequenties kunnen niet door lood heen en
ook röntgenstraling niet. Van alle trillingen kan de mens maar een klein
gedeelte zien, slechts 0,005 procent heeft Boerman berekend.
Van het
totale spectrum ziet de mens maar een klein deel. We zien geen radiogolven , geen
röntgenstralen en ook niet het ultraviolet of het infrarode licht.
Lichtgolven /trillingen die we wel kunnen zien, liggen tussen 380 en 780
nanometer. Een nanometer is het miljardste deel van een meter. Boven de 780
nanometer spreken we van infrarood licht en onder de 380 nanometer noemen we
het ultraviolet licht.
Van
trillingen weten we dat geluidsgolven (hoge zuivere stemgeluiden) zelfs
kristallen glazen kunnen laten springen. Dat principe wordt ook gebruikt in de
gezondheidszorg door met behulp van geluidstrillingen nier- en galstenen te
vergruizen. Er is zelfs een hele brede toepassing ontwikkeld, die in Nederland
de B.E.S.T.- methode wordt genoemd en voluit staat voor Bio Energetische Stress
Test. Daarmee kunnen verstoringen in organen en lichaamssystemen worden
doorgemeten/opgespoord en later ook “behandeld” met de juiste frequenties om een
onbalans te herstellen. De bedenker hiervan was dr. Raymond Rife (1888-1971)
die eerst een grote virusmicroscoop bouwde en als eerste
in staat was een levend virus waar te nemen(60.000 maal vergroot). Zelfs met
een elektronenmicroscoop lukt dat niet, omdat deze alleen een dood organisme kan
laten zien. Later ontwikkelde Rife radionicatechnologie,
waarmee hij destijds virussen , schimmels en bacteriën via specifieke trillingen
kon doden. Hij beweerde zelfs dat het ook lukte met kankers via de tegenfrequentie.
Hij werd echter door de farmaceutische wereld verguist en zijn leven werd
onmogelijk gemaakt. Op een eenvoudige (en goedkope) manier kanker genezen is te
mooi voor woorden en wordt altijd tegengewerkt.
Geluidsgolven
hebben ook nog een andere eigenschap dat ze in fase zijn en wanneer er een geluidsgolf
of trilling overheen komt die precies in tegenfase is (antigeluid of tegengeluid) dan heffen die
elkaar op en hoor je niets meer.
Ons gehoor
kan frequenties tussen ongeveer 20 en 20.000 Herz horen/waarnemen. De rest daarbuiten,
lager of juist hoger niet.
Hersengolven, die in het lage frequentie-bereik liggen kunnen we niet horen en worden onderverdeeld in vier categorieën:
Delta golven
(diepe slaap) van 0,5-4 Hertz
Thèta-golven
(lichte slaap, diepe trance) van 4-8 Hertz,
Alfa-golven (mediteren,
wandelen, ontspannen toestand) van 8- 14
Hertz en
Bèta-golven (actief
dagbewustzijn) van 14-38 Hertz.
Heden ten dage omringen ons steeds meer elektromagnetische golven van bijvoorbeeld een magnetron, wifi installaties en zendmasten van 3, 4 en 5 G golven. Men spreekt al van een magnetron-ziekte bij veelvuldig gebruik en sommige medici waarschuwen ons ook voor met name 4 en 5 G straling, die slecht zou zijn voor de mens.
Volgens Tibetaanse
monniken is het mogelijk met geluidsgolven van trommels en trompetten, zelfs de
zwaartekracht op te heffen en een zware steen door de lucht te verplaatsen. Een
Zweed , dr. Jarl was daarvan getuige in 1939 en
beweert dit op film te hebben vastgelegd. Later heeft Bruce Cathie uit
Nieuw-Zeeland dit ook beschreven in zijn
boek “Anti-gravity and the world grid” en daar ook de wetenschappelijke uitleg
bij gegeven. Mogelijk is de grote piramide (Cheops) in Gizeh ook op een
dergelijke manier gebouwd.
In de
Biologische dynamische landbouw, met name het Louis Bolkinstituut werkt men ook met stijgbeelden, om de kwaliteit van
het verkregen voedsel te meten en te vergelijken met regulier geteeld voedsel. Men
noemt dit ook chromatografie om de energetische toestand van een plant of
wortel zichtbaar te maken. Een niet harmonisch patroon valt meteen op en zien we
bij gebruik van pesticiden of genetisch gemodificeerde gewassen.
Een prachtige video van Boerman zien we hier:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten