vrijdag 18 december 2020

Water Klank Beelden.

 


Eind februari 2007 was er een symposium op de Geert Groote school in Amsterdam, een vrije school voor het middelbaar onderwijs. De voordracht werd gegeven door iemand die Alexander Lauterwasser (alleen water?!) heette. Hij gaf “toevallig” een diashow en bewegende filmbeelden van waterklankbeelden. Trillingen of frequenties werden overbracht op water dat ook ging trillen en bij het juiste licht zagen we verschillende geometrische unieke vormen ontstaan. Feitelijk zijn het interferentiepatronen van deze trillingen of frequenties, maar ze zijn wel uniek.

 Het was fascinerend voor mijn vrouw en ik die hier aanwezig waren , om te beseffen dat geluid ook een zichtbare vorm had. Die vorm of patroon leek wat weg te hebben van ijskristallen of de bevroren waterdruppels, die de Japanner Emoto heeft vastgelegd. Hij was in staat om stemmingen, intenties, mantra’s  of teksten die aan het water werden toegevoegd zichtbaar te maken. 

Het deed ons ook denken aan de beginzinnen uit het eerste deel Genesis (Bijbel): “In den beginne was het woord (logos = trilling), en het woord was bij God  en het woord was God (alles is trilling). God sprak en creëerde hemel en aarde”!

Lauterwasser was niet de eerste, die deze beelden hadden vastgelegd. Ernst Chladni (1756-1827) deed dat al begin 19e eeuw door bijvoorbeeld via een strijkstok van een viool een dunne metalen plaat in trilling te brengen, die bestrooid was met dun poeder of fijn zand. Bij bepaalde frequenties ontstonden meteen geometrische patronen, de later naar hem genoemde Chladni-vormen.  

Later in 1950 -1960 , was er de Zwitserse arts en natuurwetenschapper Hans Jenny die dat deed en dit cymatics noemde . Jenny experimenteerde met water, olie, terpentine, vloeibare plastics etc.  Jenny gebruikte een tonoscoop of frequentiegenerator. Jenny testte ook met de Hebreeuwse taal. Uitgesproken ontstonden vormen, die we kennen als de Hebreeuwse letters. Het letterbeeld blijkt ook de geluidsvorm te zijn!



Robert Boerman heeft deze bijeenkomst in 2007 ook bijgewoond en nam later contact op met Lauterwasser om te vragen hoe hij de foto’s had kunnen nemen. Lauterwasser gaf als reactie dat hij daar ook jaren voor had geploeterd en dat Boerman dit maar zelf moest uitproberen. Dat heeft hij inderdaad gedaan en al in 2008 verscheen zijn eerste boek met waterklankbeelden. Inmiddels heeft hij al een hele serie boeken erover laten verschijnen met prachtige foto’s van zijn waterklankbeelden.  

Afhankelijk van de frequentie ontstonden verschillende vormen zo had een:

12 Hertz toon een 12-voudige structuur,

13 Hertz heeft een 6-voudige structuur,

14 Hertz laat een 8-voudige structuur zien,

18 Hertz weer een 6-voudige structuur

19 hertz een andere, maar weer een 8-voudige structuur

20 Herz toont ons ook  een speciale 8-voudige structuur.

22 Hertz heeft een 12-voudige, een 14-voudige  en soms een 16-voudige structuur afhankelijk van de grootte van het waterbakje.

46 Hertz heeft een 20-voudige structuur.

Bijzonder is de 50-voudige, maar ook een 28-voudige structuur bij precies 50 Herz.

52 Hertz heeft een 8-voudige structuur,

Bij 92 Herz is er weer een 20-voudige structuur.

144 Hertz heeft daarentegen weer een 16-voudige structuur.

De buitenrand van het waterklankbeeld kan rond, golvend en zelfs vierkant zijn afhankelijk ook of de waterbak rond, klein of groot en hoekig is. De natuur blijft je voortdurend verrassen, want er zit geen ijzeren logica achter maar er is eerder sprake van organische wetten of principes.  

Trillingen zijn overal om en in ons. Ieder orgaan heeft een eigen trilling of frequentie waarop het resoneert. Zelfs alles om ons heen heeft een eigen trilling: de plant, de steen, het water en de aarde.  Wat voor onze zintuigen eruit ziet als stevige, harde materie zoals een ondoordringbare rots, blijkt op microscopisch kleine schaal, op atoomniveau vrijwel een lege holle ruimte  te zijn met alleen wat trillende deeltjes zoals elektronen.  

De aarde zelf heeft een grondfrequentie van 7,83 Herz, de zogenaamde Schumann resonantie. Vreemd genoeg is recentelijk (sinds 2014) ontdekt dat deze hoger is geworden en nu 36 Hz bedraagt! Niemand weet hoe dat kan.    

Ieder mens heeft ook een unieke trilling/frequentie. Volgens Hamerman brengt het organisch materiaal waaruit de mens bestaat een frequentie voort van 570 biljoen Hertz en dat is ook 570 biljoen trillingen per seconde.   

Geluidsgolven of het  nu van de radio, de televisie of de smartphone afkomstig is gaan overal doorheen: door de lucht, door water en zelfs door steen. Radiotrillingen of -frequenties kunnen niet door lood heen en ook röntgenstraling niet. Van alle trillingen kan de mens maar een klein gedeelte zien, slechts 0,005 procent heeft Boerman berekend.

Van het totale spectrum ziet de mens maar een klein deel. We zien geen radiogolven , geen röntgenstralen en ook niet het ultraviolet of het infrarode licht. Lichtgolven /trillingen die we wel kunnen zien, liggen tussen 380 en 780 nanometer. Een nanometer is het miljardste deel van een meter. Boven de 780 nanometer spreken we van infrarood licht en onder de 380 nanometer noemen we het ultraviolet licht.

Van trillingen weten we dat geluidsgolven (hoge zuivere stemgeluiden) zelfs kristallen glazen kunnen laten springen. Dat principe wordt ook gebruikt in de gezondheidszorg door met behulp van geluidstrillingen nier- en galstenen te vergruizen. Er is zelfs een hele brede toepassing ontwikkeld, die in Nederland de B.E.S.T.- methode wordt genoemd en voluit staat voor Bio Energetische Stress Test. Daarmee kunnen verstoringen in organen en lichaamssystemen worden doorgemeten/opgespoord en later ook “behandeld” met de juiste frequenties om een onbalans te herstellen. De bedenker hiervan was dr. Raymond Rife (1888-1971) die eerst een grote virusmicroscoop bouwde en als eerste in staat was een levend virus waar te nemen(60.000 maal vergroot). Zelfs met een elektronenmicroscoop lukt dat niet, omdat deze alleen een dood organisme kan laten zien.  Later ontwikkelde Rife radionicatechnologie, waarmee hij destijds virussen , schimmels en bacteriën via specifieke trillingen kon doden. Hij beweerde zelfs dat het ook lukte met kankers via de tegenfrequentie. Hij werd echter door de farmaceutische wereld verguist en zijn leven werd onmogelijk gemaakt. Op een eenvoudige (en goedkope) manier kanker genezen is te mooi voor woorden en wordt altijd tegengewerkt.

Geluidsgolven hebben ook nog een andere eigenschap dat ze in fase zijn en wanneer er een geluidsgolf of trilling overheen komt die precies in tegenfase is  (antigeluid of tegengeluid) dan heffen die elkaar op en hoor je niets meer.

Ons gehoor kan frequenties tussen ongeveer 20 en 20.000 Herz horen/waarnemen. De rest daarbuiten, lager of juist hoger  niet.

Hersengolven, die in het lage frequentie-bereik liggen kunnen we niet horen en worden onderverdeeld in vier categorieën:

Delta golven (diepe slaap) van 0,5-4 Hertz

Thèta-golven (lichte slaap, diepe trance) van 4-8 Hertz,

Alfa-golven (mediteren, wandelen, ontspannen toestand)  van 8- 14 Hertz en

Bèta-golven (actief dagbewustzijn) van 14-38 Hertz.  

Heden ten dage omringen ons steeds meer elektromagnetische golven van bijvoorbeeld een magnetron, wifi installaties en zendmasten van 3, 4 en 5 G golven. Men spreekt al van een magnetron-ziekte bij veelvuldig gebruik en sommige medici waarschuwen ons ook voor met name 4 en 5 G straling, die slecht zou zijn voor de mens.

Volgens Tibetaanse monniken is het mogelijk met geluidsgolven van trommels en trompetten, zelfs de zwaartekracht op te heffen en een zware steen door de lucht te verplaatsen. Een Zweed , dr. Jarl was daarvan getuige in 1939   en beweert dit op film te hebben vastgelegd. Later heeft Bruce Cathie uit Nieuw-Zeeland  dit ook beschreven in zijn boek “Anti-gravity and the world grid” en daar ook de wetenschappelijke uitleg bij gegeven. Mogelijk is de grote piramide (Cheops) in Gizeh ook op een dergelijke manier gebouwd.

In de Biologische dynamische landbouw, met name het Louis Bolkinstituut werkt men ook met stijgbeelden, om de kwaliteit van het verkregen voedsel te meten en te vergelijken met regulier geteeld voedsel. Men noemt dit ook chromatografie om de energetische toestand van een plant of wortel zichtbaar te maken. Een niet harmonisch patroon valt meteen op en zien we bij gebruik van pesticiden of genetisch gemodificeerde gewassen.


Een prachtige video van Boerman zien we hier: 

Geen opmerkingen: